Wednesday, May 5, 2010

bila rindu dtg menjelma...


..bila rindu...erm..rase yang bermacam2 kan..
rindu nak tgk muker dia..nak dgr sore dia..nak dgn dia..nak tgk senyum dia..nak mkn2 ngn dia..nak sume dgn dia la kan..tapi tibe2..aku rase..aku rindu dengan laut..rindu dgn pantai..rindu dgn bunyi ombak..bunyi ombak yg jeles dgn kemerduan suara angin..jeles dgn kemampuan angin yang mampu membelai setiap insan yang berada seanatera dgnnya..aper yg mampu ombak buat lg??nah...hanya memukul pantai yang diam sepi...pantai pula..seperti bangkai bernyawa..walqu kuat ,walu perlahan dia tetap berdiam..sambil merelakan pukulan jiwa sang pantai menghentam setiap ruang nya...aku..aku yang satu..walau aku hanya di depan skrin yang menyimpan seribu satu data..tapi memori aku yang menyimpan data memori yang maha besar..selama 19thn lamanya..kau bersama aku..
sungguh gelak tawa mu..aku rindu.."amir hamzah"..amir..k.long rindu..rindu kat amir...rindu dgn gurau amir..ya Allah..moga kau aman kan dia disana...moga setiap semangat nya yang terkubur dek ombak akan reda...biar la aku merasa nyawanya pada ombak lepas..dimana disini..dia mengambil amir dariku...walau sudah 5thn berlalu..namun ingatan yg 19thn ini begitu melekat pada nurani yang satu ini..
tuhan..aku redha..tuhan...aku tak tahu bila jal ku..namun aku pasrah..dan bersyukur disebalik semuanya..amin..
rindu selalu..
-eternity-

No comments: