Tuesday, April 27, 2010

lembaran ke-2,epilog 1...aku,dia & noe2

“hello saya tak peduli siapa awak? Saya girlfriend dia sekarang so saya rasa dia lebih bahagia dengan saya. Why not you the one who should move on…”

Sungguh riak suara itu, takbur dan sedikit bangga ketika dia menuturkan sebutir-butir perkataan, tanpa rasa sedikit simpati terhadap diri wanita yang sekaum dengannya. Sungguh kejam kata-kata itu keluar dari mulut genit zehra. Umpama batu jatuh menghempap kepala atilia saat itu. sekanya seakan sama dengan azab seksa ketika mashita di seksa,di paksa masuk kedalam kuali yang mengelegak panas kerana islam..begitu la atilia..cume bezanya..ini kerna cinta..owh tuhan..sucikah cinta ini...murnikah cinta ini.....Sungguh dia kejam!!

“kau lupa kau juga kaum hawa, dan kau terlalu angkuh zehra..”
getus atilia di dalam hati.

Itu cerita 2 tahun dulu, iya, betul tetapi kesan derita itu tidak mungkin akan dilupakan oleh atilia. Tidak mungkin!!!tidak!! atilia mengumam sendiri luka duka itu didalam hatinya sendiri. Tanpa atilia sedari, dia telah terlalu jauh hanyut di dalam dunia luka hatinya, membuka semula helaian-helaian duka itu, dan lantas melontarkan jiwanya jauh kedalam dosa kesakitan dendam cinta, kasih yang tidak bertepi…

Atilia sepi tanpa kata dengan segelas white coffee dan genangan air mata yang berbaki..
Disudut penjuru kedai, di tepi birai kayu dan di keheningan bingar sebuah oldtown di situ dimana atilia berada di seketika ini. Cuma atilia dan kisah duka atilia.

Di tempat yang berlainan, situasi yang berlainan…

“ umi tengokla lia ni, dia nak marah pasal umi and adik mesej zehra. Shah tak faham la umi. Bukan shah yang mulakan dan shah pun tak amik tau pasal zehra”

Luah shah kepada ibunya, Pn Rosma. Saat ini, hati shah begitu geram dengan perangai atilia yang disifatkan ntah ape-ape.

Lama shah diam memikirkan situasi diantara dia dan atilia. Sungguh dia terlalu menyintai atilia. Dia juga sedar dan tahu yang hati atilia sangat terluka dengan apa yang telah berlaku diantara dia dan zehra dulu, tapi percayalah..antara dia dan zehra dah over!!

“ I faham tapi you juga harus faham bukan I yang mula berhubung dengan dia, dan ape salahnya kalau family I berhubung dengan dia. Dia tak salah apa-apa dengan family i. dia Cuma bermasaalah dengan I bukan family i. apa hak I nak kata jangan atau tidak. I sayang you sangat lia..tolong la faham my situation”

Shah buntu, rajuk hati atilia kali ini sangat lama. Dia juga tahu apa-apa yang berkenaan dengan zehra akan memberi kesan yang sangat mendalam, itu dia sedia maklum! Tetapi dia tak mampu. sememangnya dia zehra tiada kesan di hatinya.."maafkan aku zehra.."...keluh shah..aku yang salah...Semua itu diluar bidang kuasanya.

“lia tidak ada hak untuk menentukan dengan siapa harus kami berhubung, zehra anak angkat umi!!”

2 comments:

Anonymous said...

hahaha..bleh pun..bertambah menarik cite nih..saspen pun ade..sambung cepat before i gie kuantan..

kalerpensil said...

dah sambung kan..ehehhehhe..maceh