Monday, April 26, 2010

the trial...*aku,kau n noe2.....*

AKU, DIA & NOE2….

EPILOG 1-Pengenalan..OLDTOWN DAN WHITE COFFEE??...

“Argh, aku benci kau!!! Kau tipu aku…”

Atilia termenung mengenang pertengkaran semalam diantara dia dan shah. Tatkala ini atilia membawa diri melepak di oldtown coffee sambil menikmati white coffee yang sudah kali ini masuk 2 gelas pesanan, ntah kenapa pertengakaran tentang perkara remeh semalam begitu memberi kesan didalam dirinya. “argh!!”..satu keluhan yang maha berat..atilia memejam mata dengan rapat sambil mengetap bibir...keluhan itu hanya dijeritkan dengan kuat didalam hati.
Sungguh atilia tidak menyangka, niat bersih hati beliau menziarahi saudara arwah ayah sedara shah telah menemukan beliau dengan satu isu yang menyebabkan sebuah pertengkaran yang besar.

“sampai hati adik you, family you buat I macam ni…” air mata bergenang lagi.

Bukan niat hati atilia untuk menyekat hak sesiapa untuk berkawan atau menjalinkan hubungan sesame saudara seislam...

kenapa mesti dia muncul kembali??..detik atilia di dalam hati.

Hormatilah hati ini, hanya itu yang atilia minta. Jika diletakkan diri seseorang di tempatnya sekarang sudah pasti mereka akan menangis, kesal, geram dan macam-macam lagi. ZEHRA nama yang tidak mungkin akan dapat dilupakan oleh atilia dalam sekelip mata mahupun untuk memaafkan. Tidak mudah baginya berbuat begitu setelah semua berlaku, setelah apa yang dirasainya dulu. Atilia memejam matanya kembali, saat ini air mata tidak bias ditampung lagi, sungguh kelopak mata atilia begitu bermurah hati menumpahkan isinya.
Meskipun hanya berhubung melalui mesej tapi ia cukup menghancur luluhkan hati perempuannya! Tidakkah keluarga shah sedar tindakan itu umpama menyiat kulit dari isi kemudian, diperahkan jus limau diatas pedih luka siatan kulit tadi. Nyilu!!sakit!! derita nya..begitula derita hati, sakit yang dirasai oleh atilia tatkala terbaca mesej-mesej diantara adik shah dan zehra. Pedih, atilia mengetap bibir, sungguh dia tak mampu menahan kepedihan itu. Sumpah!
Ketika ini terbayang wajah zehra, seorang gadis yang berjaya menghancur lumatkan hati atilia. Syabas buat zehra! Dia merampas semua yang kononnya hanya milik atilia seorang.

“tolong la..kalau saya mampu untuk melepaskan shah dan pergi dari dia sudah tentu saya pergi tapi.saya tak mampu...saya minta maaf, saya minta pengertian dari awak..minta la apa-apa saja dari saya tapi tidak shah…”

terlalu sayu atilia sewaktu menuturkan kata-kata itu. Terdengar esakan halus atilia. Sungguh dia terlalu menyintai shah!namun…

6 comments:

Anonymous said...

huishh..menarik nih..tak sabar nak tunggu sambungan cite nih..mesej apekah??shah siapakah..tak sabar gua..

ci0k said...

best citer ni..masukkan lg unsur2 sedih.sure lg best..

kalerpensil said...

makaseh..makaseh..ehhehehhe

Umairah Farhana said...

shah again....

kalerpensil said...

yes..it always shah..nice aite..ahahhaha..badi shah dah..

kalerpensil said...

yes..it always shah..nice aite..ahahhaha..badi shah dah..