Tuesday, January 12, 2010

zaman radio kotak...

mase mate aku layu2 kene angin tepi pntai time aku ngulor tadi(heheheh..)tibe2 aku terkenang zmn2 dolu2(akibat dari tekanan idup org dewasa tuntutan nafkah,nafkah dunia,nafkah akhirat..dan termasuk la nafkah batiniah...uhuk!!uhuk!!)

kan best...kalu aku dpt turn back time, sure nyer aku jnji belajar rajin2..(takpelah tak dpt ikut bapak aku ngorat awek jual goreng pisang dan disbbkan itu, aku di beri rasuah eskrim malaysia milo 2!!)..bior la tak tido puas pun..sudah semestinya aku akan bgn pagi2 before mak aku bgn lagi..sebelum imam masjid ngaji lagi aku dah siap2 paki baju uniform sekolah..(tinggal paki stokin aje)....kalu la aku tau akibatnyer...

dan semesti kopem2 aku akn giler kuase kat sekolah..nak jadi koperal dlm kadet polis, nak jd ketua pengawas yg seangkatan dgn kuli terhormat, nak jadi ketua pustakawati, nak jadi ketua kelab pencinta alam,supaya aku dpt lukis mural aper2 yg aku suker kat dinding sekolah, dpt bele ikan kat kolam sekolah..kompem2 aku letak segala mcm ikan yg mahal2..bior..rasakan..baru jadi sekolah aqua..huhuhuhu...pastinye aku akan dikenali segala ceruk akibat ketamakan n kegilaan kuasa aku...aku suke ehheheh..aku nak kumpol sijil berlambak2..

tapi aperkan daya...sume tu dolu2...skang ni..ni hah...jadi la ko gni ayu...time la seadanyer...
dtg keje pg...masuk opis..yg bermusim..kdg2 sejuk,kdg2 panas,kdg2 mcm gurun...masuk la mangadap muker student(oh luper sekarang ni aku terperangkap mjadi tnga pengajar) hadoi..hadoi..inikah idup??inikah kojer... takde ker keje yg best??yg same taraf bestnyer cam jadi sailormoon ker(dgn kose bulan akan mghukum mu!!;p) erm..keje apekah yg best agaknyer yer....erm..bg aku pikiaq dolu.. sat g..aku sambung mengarut..

2 comments:

~udalolli~ said...

ko keje dengan aku la.. jadi pustakawati. ahahahha! cam shial!

kalerpensil said...

ahhahahah..cyaiyok!!!